Saturday 31 March 2012

JAGALAH MARUAH WAHAI HAWA..

ASSALAMUALAIKUM...


OKE..tajuk di atas untuk semua kaum hawa ye bukan yang nama hawa je...
Actually terdetik kat hati ni nak tulis pasal ni after aku terkejut baca pasal dua budak sekolah form 3 ponteng sekolah then kena tangkap khalwat...subhanallah... baru 15 tahun kot..
LISTEN  READ!!!
jom kita fikir balik eh...
Ampa ingat laki tu nak tak kat ampa nanti??
I mean nak buat bini??
Kalo depa dah 'try' ampa la kan..
Agak2 probability untuk depa 'try' orang lain tinggi tak??(ter-math lak)
Ampa ingat laki camtu boleh jadi imam ampa ke sau hari nanti??
Come on la..Allah bagi otak untuk fikir..kalau sampai sanggup abaikan sekolah semata-mata nak pergi gadai maruah, better korang berentin sekolah then suruh parents korang cari calon suami kat korang lagi bagus...
Halal and terjamin lagi tau... 
Korang pernah tak fikir betapa hancurnya hati parents korang??
Hati mak ampa yang bertarung nyawa nak lahirkan korang,jaga korang...
Alih2 sebab cinta yang entah apa2 korang boleh gadaikan camtu je??
Allah cipta wanita punya kelebihan..
Wanita adalah perhiasan terindah di muka bumi ini tau...So, tunjuk la rasa syukur tu sikit...
Aku malas nak keluar hadis semua sebab aku tau ramai yang malas baca pon..but if u interested korang selak la Al-quran or tafsir..cari surah an-Nur...baca pasal tutup aurat..belajar tutup dulu..baru belajar benda lain later oke...
Aku nak berleter panjang pon aku sendiri pon tak lah baik sangat..tapi aku tak buat kerja2 tu oke..
cuma nak share je ngan kaum hawa yang mungkinTERlupa ngan warning Allah kot..
Plus, aku tak nak gak makin becambah baby yang tak berbapak kat Malaysia ni...yang sedihnya kebanyakkannya baby tu baby MELAYU pulak...
Jom kita jaga maruah kita ye..
WASALAM

No comments:

Post a Comment